فراخوان پنجمین دوره جایزه فیروزه

23 12 2019
کد خبر : 3939236
تعداد بازدید : 285

فراخوان ارسال آثار پنجمین جایزه فیروزه

دبیرخانه پنجمین جایزه فیروزه از طراحان، ایده پردازان و تولیدکنندگان اسباب بازی،، عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی دعوت می کند تا آثار خود را به دبیرخانه جایزه ارسال و در سامانه اطلاعات آثار خود را ثبت کنند. اختتامیه پنجمین جایزه فیروزه 29 دی ١٣٩٨ در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد. نمایشگاه آثار منتخب و وارد شده به جایزه در فضایی مناسب برای تعامل و همکاری و فرصتی برای گفتگو و عرضه آثار در بخش نمایشگاهی فرهنگستان هنر در روزهای 26 الی 29 دی برگزار میشود. جامعه هدف این جایزه خانواده، کودکان و فعالان حوزه فرهنگ هستند. دبیرخانه جایزه فیروزه با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، و تاکید بر تولید ملی، توجه ویژه به تولیدکنندگان داخلی و ضرورت حمایت از کالای ایرانی و نیز توجه به مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در کالاهای مصرفی را در دستور کار قرار دادهاند. آثاری که در این گروه به دبیرخانه ارسال خواهد شد باید تولید داخلی باشند و تاکید ویژه بر مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی با کارکرد درست و موثر داشته باشند، صرفا تولید داخلی ملاک قیاس برای این جایزه محسوب نمی شود بلکه به کارگیری درست ارزش ها و مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در الویت است. اعلام نتیجه 29 دی ١٣٩٨ همزمان با برگزاری جشنواره جایزه فیروزه اعلام شده است. علاقهمندان برای آگاهی بیشتر در مورد شرایط و چگونگی ثبتنام میتوانند به پایگاه خبری دبیرخانه جایزه فیروزه به نشانی ir.gov.farhang.Jayezehfiroozeh مراجعه کنند و در صورت نیاز با تلفن دبیرخانه به شماره 02188318655 تماس بگیرند.

بخش های رقابتی جایزه فیروزه:

- اسباب بازی و عروسک؛ بازی، اسباب بازی و عروسک به عنوان نمادی فرهنگی؛ کارکردی آموزشی، سرگرمی و ارزشی دارد که بر شکل گیری نسل جوان که سازنده جامعه آینده هستند تاثیر مشهودی دارد. از این رو جایزه فیروزه، توجه ویژه به مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در طراحی و تولید این آثار دارد. آثاری که در این گروه به دبیرخانه ارسال خواهد شد باید تولید داخلی باشند و تاکید ویژه بر مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی با کارکرد درست و موثر داشته باشند، صرفا تولید داخلی ملاک قیاس برای این جایزه محسوب نمی شود بلکه به کارگیری درست ارزش ها و مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در الویت است.

- نوشت افزار و لوازم التحریر؛ گروهی از ابزارهایی است که برای نوشتن، ترسیم و یا نقاشی کردن کاربرد دارند. این ابزارها دارای وجه رسانه ای هستند و معمولا حاوی تصاویر، نقوش و نمادهایی هستند که علاوه بر جنبه زیبایی شناختی آن دارای پیام ها و معناهای ارزشی و فرهنگی هم می باشند. به کارگیری درست تصاویر و پیام های حاوی مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در الویت است.

- هدایای فرهنگی، کالایی قابل عرضه و دارای قیمت، محتوا و معناست. این کالاها در بازار موجود هستند و خرید و فروش می شوند. کالاهای فرهنگی لزوما داری محتواست یعنی شامل مولفه هایی از فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، باورها و آیین های ایرانی اسلامی است که ریشه و توسعه آنها در ارتباط با فرهنگ محلی و بومی است. این کالاها دارای اصالت هستند یعنی هریک از مولفه های فرهنگی ارائه شده در کالا باید به صحت و درستی ارائه شوند چرا که این کالاها مروج مولفه های فرهنگی هستند و رسالت آنها علاوه بر ترویج این مولفه ها، حفاظت از صحت و درستی آنها در ترویج است. استارتاپ ها و ایده های نو در جهت تجاری سازی کالاهای فرهنگی،در این جایزه، برای بالا بردن کیفیت طراحی محصولات و خلق ایده های نو بر مبنای گنجینه ارزشهای فرهنگی ایرانی اسلامی، از ایده های نو خلاق جهت ورود به بازار استقبال می شود و این ایده ها در دو بخش بالغ و آغازین مورد ارزیابی و حمایت و معرفی قرار خواهند گرفت. هدف از این بخش در جایزه فیروزه، خلاقیت در ارائه کالا به بازار مصرف، شیوه های نو در بازار پردازی و رصد نیاز مشتری، بالا بردن قدرت رقابتی در جهت صدور کالای ساخت داخل و به دست آوردن سهم بالاتر در تجارت جهانی به واسطه عرضه کالاهای بومی با ارزش های ملی است. 


دسته بندی :
اطلاعیه‌ها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب