منابع کلیدی را می توان بصورت زیر دسته بندی نمود:

منابع فیزیکی:

این دسته از منابع کلیدی شامل دارایی های فیزیکی از قبیل امکانات تولیدی، ساختمان ها، وسایل نقلیه، ماشین آلات، سیستم ها، پایانه های فروش و شبکه های توزیع می باشد. بطور مثال، والمارت و آمازون شدیداً بر منابع فیزیکی متکی هستند. والمارت شبکه جهانی عظیمی از فروشگاه ها و زیرساخت های لجستیکی مرتبط دارد.

منابع معنوی:

منابع معنوی از قبیل برندها، دانش اختصاصی، حق اختراع ها و حق تکثیرها، مشارکت ها و پایگاه های داده مشتریان، اجزایی از یک مدل کسب و کار قوی هستند که به مرور زمان بر ارزش آنها افزوده می شود. ایجاد و توسعه منابع معنوی دشوار است اما زمانی که با موفقیت ایجاد گردند، ارزش چشمگیری ارائه می نمایند. شرکت های تولید کننده کالاهای مصرفی از قبیل نایک و سونی به شدت بر برند خود به عنوان یک منبع کلیدی تکیه می کنند.

منابع انسانی:

هرشرکتی به منابع انسانی نیاز دارد، اما در برخی مدل های کسب وکار، افراد از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال در صنایع دانشی و خلاقانه، منابع انسانی اهمیت بسیاری دارند.

منابع مالی:

بعضی از مدل های کسب و کاربه منابع مالی و یا ضمانت های مالی از قبیل پول نقد، خطوط اعتباری یا حق تقدم خرید سهام برای استخدام کارکنان کلیدی نیاز دارند. اریکسون که تولیدکننده ای در صنعت مخابرات است، مثال خوبی برای میزان تأثیر منابع مالی در مدل کسب و کار می باشد. اریکسون از بانک ها و بازارهای سرمایه، اعتبار مالی قرض می گیرد، سپس بخشی از آن را صرف تأمین مالی تولیدکنندگان پایین دستی تجهیزات کرده تا سفارشات مشتریان به موقع آماده شود.