فراخوان پنجمین دوره جایزه فیروزه

23 12 2019
کد خبر : 3939236
تعداد بازدید : 550

فراخوان ارسال آثار پنجمین جایزه فیروزه

دبیرخانه پنجمین جایزه فیروزه از طراحان، ایده پردازان و تولیدکنندگان اسباب بازی،، عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی دعوت می کند تا آثار خود را به دبیرخانه جایزه ارسال و در سامانه اطلاعات آثار خود را ثبت کنند. اختتامیه پنجمین جایزه فیروزه 29 دی ١٣٩٨ در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد. نمایشگاه آثار منتخب و وارد شده به جایزه در فضایی مناسب برای تعامل و همکاری و فرصتی برای گفتگو و عرضه آثار در بخش نمایشگاهی فرهنگستان هنر در روزهای 26 الی 29 دی برگزار میشود. جامعه هدف این جایزه خانواده، کودکان و فعالان حوزه فرهنگ هستند. دبیرخانه جایزه فیروزه با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، و تاکید بر تولید ملی، توجه ویژه به تولیدکنندگان داخلی و ضرورت حمایت از کالای ایرانی و نیز توجه به مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در کالاهای مصرفی را در دستور کار قرار دادهاند. آثاری که در این گروه به دبیرخانه ارسال خواهد شد باید تولید داخلی باشند و تاکید ویژه بر مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی با کارکرد درست و موثر داشته باشند، صرفا تولید داخلی ملاک قیاس برای این جایزه محسوب نمی شود بلکه به کارگیری درست ارزش ها و مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در الویت است. اعلام نتیجه 29 دی ١٣٩٨ همزمان با برگزاری جشنواره جایزه فیروزه اعلام شده است. علاقهمندان برای آگاهی بیشتر در مورد شرایط و چگونگی ثبتنام میتوانند به پایگاه خبری دبیرخانه جایزه فیروزه به نشانی ir.gov.farhang.Jayezehfiroozeh مراجعه کنند و در صورت نیاز با تلفن دبیرخانه به شماره 02188318655 تماس بگیرند.

بخش های رقابتی جایزه فیروزه:

- اسباب بازی و عروسک؛ بازی، اسباب بازی و عروسک به عنوان نمادی فرهنگی؛ کارکردی آموزشی، سرگرمی و ارزشی دارد که بر شکل گیری نسل جوان که سازنده جامعه آینده هستند تاثیر مشهودی دارد. از این رو جایزه فیروزه، توجه ویژه به مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در طراحی و تولید این آثار دارد. آثاری که در این گروه به دبیرخانه ارسال خواهد شد باید تولید داخلی باشند و تاکید ویژه بر مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی با کارکرد درست و موثر داشته باشند، صرفا تولید داخلی ملاک قیاس برای این جایزه محسوب نمی شود بلکه به کارگیری درست ارزش ها و مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در الویت است.

- نوشت افزار و لوازم التحریر؛ گروهی از ابزارهایی است که برای نوشتن، ترسیم و یا نقاشی کردن کاربرد دارند. این ابزارها دارای وجه رسانه ای هستند و معمولا حاوی تصاویر، نقوش و نمادهایی هستند که علاوه بر جنبه زیبایی شناختی آن دارای پیام ها و معناهای ارزشی و فرهنگی هم می باشند. به کارگیری درست تصاویر و پیام های حاوی مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در الویت است.

- هدایای فرهنگی، کالایی قابل عرضه و دارای قیمت، محتوا و معناست. این کالاها در بازار موجود هستند و خرید و فروش می شوند. کالاهای فرهنگی لزوما داری محتواست یعنی شامل مولفه هایی از فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، باورها و آیین های ایرانی اسلامی است که ریشه و توسعه آنها در ارتباط با فرهنگ محلی و بومی است. این کالاها دارای اصالت هستند یعنی هریک از مولفه های فرهنگی ارائه شده در کالا باید به صحت و درستی ارائه شوند چرا که این کالاها مروج مولفه های فرهنگی هستند و رسالت آنها علاوه بر ترویج این مولفه ها، حفاظت از صحت و درستی آنها در ترویج است. استارتاپ ها و ایده های نو در جهت تجاری سازی کالاهای فرهنگی،در این جایزه، برای بالا بردن کیفیت طراحی محصولات و خلق ایده های نو بر مبنای گنجینه ارزشهای فرهنگی ایرانی اسلامی، از ایده های نو خلاق جهت ورود به بازار استقبال می شود و این ایده ها در دو بخش بالغ و آغازین مورد ارزیابی و حمایت و معرفی قرار خواهند گرفت. هدف از این بخش در جایزه فیروزه، خلاقیت در ارائه کالا به بازار مصرف، شیوه های نو در بازار پردازی و رصد نیاز مشتری، بالا بردن قدرت رقابتی در جهت صدور کالای ساخت داخل و به دست آوردن سهم بالاتر در تجارت جهانی به واسطه عرضه کالاهای بومی با ارزش های ملی است. 


دسته بندی :
اطلاعیه‌ها

خبر های مهم

Asset Publisher

22 09 2025

دانشگاه گیلان میزبان نسل نوآور؛ ششمین دوره مسابقات رباتیک سازک کاپ با موفقیت برگزار شد

مرکز نوآوری دانشگاه گیلان، در راستای رسالت خود مبنی بر حمایت از استعدادهای جوان و ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی، روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۴، میزبان ششمین دوره مسابقات تخصصی رباتیک دانش‌آموزی "سازک کاپ" بود. این رویداد با همکاری گروه آموزشی سازک و با شرکت بیش از ۷۰ دانش‌آموز برگزار گردید. این مسابقات در چهار لیگ تخصصی شامل «مارشال»، «همکار»، «فوتبال» و «خلاق» طراحی شده بود تا شرکت‌کنندگان ضمن یک رقابت علمی، با مفاهیم عملی کار تیمی و حل چالش‌های فناورانه آشنا شوند. حضور پرشور دانش‌آموزان و ارائه ایده‌های خلاقانه در این رقابت، نشان از ظرفیت بالای نسل جدید برای ورود به عرصه‌های فناوری و نوآوری دارد. در مراسم اختتامیه این دوره، دکتر علی چایی‌بخش، مدیر فناوری و کارآفرینی دانشگاه گیلان، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان، بر اهمیت این‌گونه رویدادها تأکید کرد و گفت: «دانشگاه گیلان همواره از حرکت‌های نوآورانه و رویدادهایی که به هدایت دانش‌آموزان به سمت فضای استارتاپی و کارآفرینی کمک می‌کند، حمایت خواهد کرد. در دنیای امروز، خواستگاه مشاغل دولتی کم‌رنگ شده و این جوانان هستند که باید با ایده‌های خود، آینده شغلی و اقتصادی کشور را بسازند.» مهرشاد صداقت‌خواه، دبیر اجرایی مسابقات و مدیرعامل گروه آموزشی سازک نیز ضمن قدردانی از میزبانی شایسته دانشگاه گیلان، اظهار داشت: «بسیار خرسندیم که ششمین دوره سازک کاپ در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان برگزار می‌شود. هدف اصلی این رویداد، ایجاد یک چالش آموزشی برای دانش‌آموزان است تا هم مهارت‌های فنی و هم توانمندی‌های روانی خود مانند اعتماد به نفس را تقویت کنند.» در پایان این رویداد یک روزه، از ۲۰ دانش‌آموز برتر در لیگ‌های مختلف با اهدای جوایز و لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد. دانشگاه گیلان این همکاری موفق را گامی مؤثر در جهت تحقق اهداف خود برای ایجاد پیوند میان نظام آموزش عالی و نسل‌های جوان‌تر می‌داند.         ​​​​​​​

13 09 2025

برگزاری جلسه معرفی فعالیت های کانون شکوفایی و خلاقیت دانشگاه گیلان

نظر به توسعه زیست بوم فناوری دانشگاه و بهره مندی از ظرفیت های حمایتی موجود، جلسه ای با هدف معرفی فعالیت های کانون شکوفایی و خلاقیت در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان با حضور مدیر فناوری و کارآفرینی دانشگاه، رئیس مرکز رشد و نوآوری، مسئولین کانون شکوفایی و خلاقیت در دانشکده ها و نماینده کانون شکوفایی پارک علم و فناوری گیلان در روز دوشنبه مورخ 17 شهریور ماه سال جاری ساعت 9 صبح در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان برگزار گردید. در ابتدای این نشست آقای دکتر چائی بخش ضمن تشریح تاریخچه فعالیت کانون شکوفایی و خلاقیت و امتیازات آن در ترفیع، گرنت و ارتقاء، بر لزوم استفاده بیش از پیش این ظرفیت در دانشگاه اشاره نمودند. در بخش بعدی آقای دکتر شریف زاده، به اهمیت نقش مسئولین این کانون در دانشکده ها اشاره نمودند و بر لزوم توسعه استفاده از ظرفیت های این برنامه توسط اساتید و دانشجویان ذیربط تاکید کردند. در ادامه سرکار خانم عظمیی نماینده پارک علم و فناوری گیلان در مورد کانون شکوفایی و  خلاقیت و اهداف اجرای آن در دانشگاه گیلان، گزارش اجرای این برتامه در استان و دانشکده های دانشگاه، فرآیند جذب و پذیرش، جذب قراردادها و نظارت برای مسولین در طرحهای کانون شکوفایی سخنانی ایراد نمودند. انتهای جلسه با ارائه سخنان مسئولین کانون در دانشکده ها و ارائه پیشنهاداتی توسط ایشان مبنی بر بهره مندی بیشتر کلیه ذینفعان این برنامه همراه بود. 

16 07 2025

همراهی صنعت با دانشگاه: هلدینگ صنعتی آرین سعید حامی مرکز نوآوری دانشگاه گیلان

در راستای توسعه همکاری صنعت با دانشگاه، هلدینگ صنعتی آرین سعید، فضای اشتراکی مرکز نوآری دانشگاه را با اهدای 20 میز بزرگ و مناسب فضای کار اشتراکی به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال تجهیز و تکمیل نمود.  حامیان صنعتی نقش برجسته ای در توسعه زیست بوم فناوری دانشگاه دارند و دانشگاه نیز با انجام فعالیت ها و خدمات علمی و تخصصی در جهت رفع نیازهای این صنعت گام برداشته است، که از آن جمله می توان به راه اندازی اولین دوره بورس دانشجویی برای این گروه صنعتی، برنامه ریزی برگزاری کنفرانس مشترک صنایع چوب و انجام چند طرح پژوهشی اشاره نمود آقای دکتر سعیدی بعنوان یکی از بزرگترین خیرین و حامیان صنعتی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرعامل این مجموعه نیز در ارسال پیامی به دانشگاه گیلان و با اشاره به اینکه این همکاری بخشی از تعهد این سازمان به توسعه علمی و فناورانه کشور است، افزود: "ما به عنوان یک بنگاه داخلی، اعتقاد داریم که آینده کشور در دستان نسل جوان و دانشگاهی است. از این رو، حمایت از مراکز نوآوری و استارت‌آپ‌ها را یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای آینده می‌دانیم. معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن قدردانی از هلدینگ صنعتی آرین سعید، امیدوار است این اقدامات ارزنده باعث توسعه همکاری فی مابین بیش از پیش گردد.