فراخوان پنجمین دوره جایزه فیروزه

23 12 2019
کد خبر : 3939236
تعداد بازدید : 573

فراخوان ارسال آثار پنجمین جایزه فیروزه

دبیرخانه پنجمین جایزه فیروزه از طراحان، ایده پردازان و تولیدکنندگان اسباب بازی،، عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی دعوت می کند تا آثار خود را به دبیرخانه جایزه ارسال و در سامانه اطلاعات آثار خود را ثبت کنند. اختتامیه پنجمین جایزه فیروزه 29 دی ١٣٩٨ در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد. نمایشگاه آثار منتخب و وارد شده به جایزه در فضایی مناسب برای تعامل و همکاری و فرصتی برای گفتگو و عرضه آثار در بخش نمایشگاهی فرهنگستان هنر در روزهای 26 الی 29 دی برگزار میشود. جامعه هدف این جایزه خانواده، کودکان و فعالان حوزه فرهنگ هستند. دبیرخانه جایزه فیروزه با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، و تاکید بر تولید ملی، توجه ویژه به تولیدکنندگان داخلی و ضرورت حمایت از کالای ایرانی و نیز توجه به مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در کالاهای مصرفی را در دستور کار قرار دادهاند. آثاری که در این گروه به دبیرخانه ارسال خواهد شد باید تولید داخلی باشند و تاکید ویژه بر مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی با کارکرد درست و موثر داشته باشند، صرفا تولید داخلی ملاک قیاس برای این جایزه محسوب نمی شود بلکه به کارگیری درست ارزش ها و مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در الویت است. اعلام نتیجه 29 دی ١٣٩٨ همزمان با برگزاری جشنواره جایزه فیروزه اعلام شده است. علاقهمندان برای آگاهی بیشتر در مورد شرایط و چگونگی ثبتنام میتوانند به پایگاه خبری دبیرخانه جایزه فیروزه به نشانی ir.gov.farhang.Jayezehfiroozeh مراجعه کنند و در صورت نیاز با تلفن دبیرخانه به شماره 02188318655 تماس بگیرند.

بخش های رقابتی جایزه فیروزه:

- اسباب بازی و عروسک؛ بازی، اسباب بازی و عروسک به عنوان نمادی فرهنگی؛ کارکردی آموزشی، سرگرمی و ارزشی دارد که بر شکل گیری نسل جوان که سازنده جامعه آینده هستند تاثیر مشهودی دارد. از این رو جایزه فیروزه، توجه ویژه به مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در طراحی و تولید این آثار دارد. آثاری که در این گروه به دبیرخانه ارسال خواهد شد باید تولید داخلی باشند و تاکید ویژه بر مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی با کارکرد درست و موثر داشته باشند، صرفا تولید داخلی ملاک قیاس برای این جایزه محسوب نمی شود بلکه به کارگیری درست ارزش ها و مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در الویت است.

- نوشت افزار و لوازم التحریر؛ گروهی از ابزارهایی است که برای نوشتن، ترسیم و یا نقاشی کردن کاربرد دارند. این ابزارها دارای وجه رسانه ای هستند و معمولا حاوی تصاویر، نقوش و نمادهایی هستند که علاوه بر جنبه زیبایی شناختی آن دارای پیام ها و معناهای ارزشی و فرهنگی هم می باشند. به کارگیری درست تصاویر و پیام های حاوی مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی در الویت است.

- هدایای فرهنگی، کالایی قابل عرضه و دارای قیمت، محتوا و معناست. این کالاها در بازار موجود هستند و خرید و فروش می شوند. کالاهای فرهنگی لزوما داری محتواست یعنی شامل مولفه هایی از فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، باورها و آیین های ایرانی اسلامی است که ریشه و توسعه آنها در ارتباط با فرهنگ محلی و بومی است. این کالاها دارای اصالت هستند یعنی هریک از مولفه های فرهنگی ارائه شده در کالا باید به صحت و درستی ارائه شوند چرا که این کالاها مروج مولفه های فرهنگی هستند و رسالت آنها علاوه بر ترویج این مولفه ها، حفاظت از صحت و درستی آنها در ترویج است. استارتاپ ها و ایده های نو در جهت تجاری سازی کالاهای فرهنگی،در این جایزه، برای بالا بردن کیفیت طراحی محصولات و خلق ایده های نو بر مبنای گنجینه ارزشهای فرهنگی ایرانی اسلامی، از ایده های نو خلاق جهت ورود به بازار استقبال می شود و این ایده ها در دو بخش بالغ و آغازین مورد ارزیابی و حمایت و معرفی قرار خواهند گرفت. هدف از این بخش در جایزه فیروزه، خلاقیت در ارائه کالا به بازار مصرف، شیوه های نو در بازار پردازی و رصد نیاز مشتری، بالا بردن قدرت رقابتی در جهت صدور کالای ساخت داخل و به دست آوردن سهم بالاتر در تجارت جهانی به واسطه عرضه کالاهای بومی با ارزش های ملی است. 


دسته بندی :
اطلاعیه‌ها

خبر های مهم

Asset Publisher

17 12 2025

برگزاری نشست تخصصی شناسایی نیازهای فناورانه صنایع

اولین نشست تخصصی در خصوص شناسایی و رفع نیازهای صنایع در حوزه توسعه فناوری، انتقال دانش فنی و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، روز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه در محل مرکز نوآوری دانشگاه گیلان برگزار شد. این نشست، در راستاي اجراي طرح پويش ملي نوآفرين صنعت ساز، به همت مدیریت فناوری و کارآفرینی دانشگاه گیلان و با همکاری شرکت تاب‌آوران ناب گیل برگزار گردید و با استقبال فعالان صنعتی استان همراه بود. در این رویداد، نمایندگان بیش از ۲۰ شرکت و واحد صنعتی استان حضور داشتند و مهم‌ترین چالش‌ها، نیازهای فناورانه و فرصت‌های همکاری مشترک میان صنعت و دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هدف اصلی این نشست، ایجاد بستر تعامل مؤثر میان صنایع و ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه دانشگاه گیلان، کمک به رفع نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی، تسهیل فرآیند انتقال فناوری و حمایت از تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های فناورانه بود. در ادامه نشست، شرکت‌های حاضر به بیان مسائل، نیازها و اولویت‌های فناورانه خود پرداخته و زمینه‌های همکاری مشترک در قالب پروژه‌های تحقیق و توسعه، قراردادهای فناورانه و استقرار واحدهای R&D مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ظرفیت‌های مرکز نوآوری دانشگاه گیلان در حمایت از شرکت‌های فناور، تیم‌های نوآور و ایده‌های صنعتی معرفی شد. برگزاری این نشست گامی مؤثر در جهت تقویت همکاری‌های فناورانه مابین صنعت و دانشگاه، توسعه زیست‌بوم نوآوری استان و حرکت به سمت حل مسئله‌محور چالش‌های صنعتی ارزیابی می‌شود.

11 11 2025

اولین رویداد کافه پتنت در دانشکده علوم کشاورزی در تاریخ 20 آبان ماه 1404 برگزار گردید.

نخستین رویداد «کافه پتنت» با همکاری دانشکده علوم کشاورزی، انجمن های علمی دانشکده و اتحادیه زراعت، گیاه‌پزشکی و بیوتکنولوژی ایران و شرکت پویشگران نوآور هیرکانی، در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۴ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در تالار شهید آوینی دانشکده کشاورزی دانشگاه برگزار شد. در این رویداد که با حضور جمعی از اعضای هیات علمی، پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند همراه بود، روش‌های صحیح و اصولی ثبت اختراع، فرآیندهای ارزیابی و حمایت‌های موجود در دانشگاه معرفی شد و کارگزار رسمی ثبت اختراع دانشگاه نیز به حاضران معرفی گردید.   در ادامه، به منظور تجلیل از فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه دانشگاهیان، از مخترعان و اعضای هیات علمی فعال دانشکده علوم کشاورزی که موفق به ثبت اختراع یا ثبت ژن و کشف گونه شده‌اند، تقدیر به عمل آمد. این رویداد به عنوان نخستین برنامه از سلسله رویدادهای «کافه پتنت» طراحی شده و هدف آن تقویت فرهنگ نوآوری و اختراع و آشنایی دانشجویان با مسیر تجاری‌سازی ایده‌ها و حفاظت از مالکیت فکری دستاوردهای دانشگاهی است.   گفتنی است رویدادهای بعدی «کافه پتنت» جهت برگزاری در سایر دانشکده های دانشگاه برنامه ریزی شده است.   ویدئو رویداد کافه پتنت 20 آبان ماه 1404